Cutia automata in sase trepte japoneza AISIN prezenta pe 508 , 407 si 607 etc.
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SCUleiul tip "AW-1" al cutiilor de viteze AT6 si AM6 cu motorizare Euro 5 este specific si nu poate fi inlocuit cu uleiul tip ""JWS 3309"".
Golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze
4. Control nivel de ulei
Conditii prealabile :
- Vehicul in pozitie orizontala
- Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze
- Demontati dopul de umplere (3)
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze
- Apasati pedala de frana, selectati toate vitezele
- Maneta de viteze in pozitia "P"
- Motorul functionand la ralanti
- Temperatura uleiului 60°C (+ 8 ; - 2 °C) (masurarea parametrilor cu un instrument de diagnosticare)
Demontati dopul de aducere la nivel (2).
4.1. Scurgere in jet continuu, apoi "picatura cu picatura"
Remontati dopul de aducere la nivel (2).
4.2. Scurgere "picatura cu picatura" sau deloc
- Remontati dopul de aducere la nivel (2).
- Opriti motorul.
- Adaugati 0,5 litru de ulei suplimentar in cutia de viteze.
- Reluati procedura de aducere la nivel.
OBSERVATII : Nivelul este corect daca scurgerea de ulei devine "picatura cu picatura".
Remontati dopul de aducere la nivel (2) (prevazut cu o garnitura noua).
4.3. Control nivel de ulei (continuare)
Remontati :
- Busonul de umplere (3) (prevazut cu o garnitura noua)
- Carcasa filtrului de aer
- Protectia de sub motor
Un nivel de ulei prea mare poate duce la urmatoarele consecinte :
- Incalzire anormala a uleiului
- Scapari de ulei
Un nivel de ulei prea mic duce la distrugerea cutiei de viteze.
Nivel ulei Conditii prealabile :
Vehicul in pozitie orizontala , Frana de mana eliberata
Controlati absenta modului degradat a cutiei de viteze (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Temperatura uleiului trebuie sa fie de 60 (+8, -2)°C (cu ajutorul unui instrument de diagnosticare)
Apasati pedala de frana , Cuplati toate vitezele
Aduceti maneta de viteze in pozitia P
Motorul pornit, functionand la ralanti, fara consumatori (racire, incalzire,...)
Demontati dopul de nivel de ulei.
- Lasati uleiul sa se scurga prin orificiul de nivel de ulei, pana la faza de picatura cu picatura.
- Remontati dopul de nivel de ulei (nivelul de ulei este corect).
- Fara scurgere de ulei prin orificiul de nivel de ulei (vezi operatii : golire - umplere - nivel ulei cutie de viteze).
(sursa: gabi_1050 Peugeot Club, traducere din servicebox)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu