Consumerismul este o plagă degenerativă, care-i transformă pe oameni în niște animale cu instinct comercial, distrugând creierul și paralizând orice tentativă de devenire. Omul îmbolnăvit de plaga occidentală devine unul neliniștit, căutând să sară peste etape în vederea scurtării căii spre „realizare”. Doar că realizarea pe care o caută omul îmbolnăvit de virusul occidentului nu este una către devenire, ci una de animal cu instincte strict de consum. Omul de acest tip se mișcă într-un cerc vicios. Pornește de la frustarea generată de lipsa sa de sens pe care consideră că și-o poate „stinge” printr-o achiziție. De aici rezultă dorința achiziționării unui produs nou(cu cât mai scump cu atât mai capabil - pe scara sa de valori - de a-i oferi o rezolvare mai eficientă a frustrării). Urmează efortul strângerii banilor - efort „ușurat” de societate prin facilități lejere de creditare - care se finalizează cu achiziția. Apoi vine un scurt moment de satisfacție care, aproape imediat e înlocuit de frustrarea lipsei de sens. Iar ciclul se reia. Aceasta este roata mortală a ratării occidentale: frustrare -> dorință -> efort -> achiziție ->satisfacție -> frustrare. Astfel, frustrarea omului fără sens ajunge motorul unei economii de care profită strict cei care-i înțeleg mecanismul, canalizând frustrarea lipsei de sens către un surogat precum consumul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu