2014-01-06

orfa

"In multe sate din Romania au ramas doar batranii si copiii", spune un expert, care se ocupa cu probleme de migratie la Institutul de Economie Comparativa din Viena. In unele sate aceasta este o situatie permanenta - o treime dintre cei apti de munca pleaca la lucru in strainatate, se intorc dupa cateva luni, insa altii deja pleaca. In regiunile rurale migrarea a devenit o parte integranta a vietii cotidiene", spune expertul.

Lacrimi amare

"Aceasta este sora mea si unchiul meu, iar asta sunt eu, cand ei erau aici", spune Cristiana, in timp ce arata pe computer cateva poze cu mama sa, care acum are o noua familie. "Cateodata, imi mai scrie pe Facebook. Ma intreaba cum e la Casa de Copii. Ii spun ca e bine, dar ea imi lipseste. Anul acesta (n.r. 2013), in septembrie, a venit sa ma vada, pentru prima oara de 9 ani incoace", mai spune fetita cu lacrimi in ochi.

I-a adus din Spania o papusa Barbie si ciocolata si asta a fost tot. Sigur a crezut ca asa isi va rascumpara vina, iar copilul o va intampina cu bratele deschise", se mira directoarea. Cristiana nu spune nimic, dar nici ea nu mai crede ca mama sa se va intoarce intr-o zi sa o ia langa ea. Lacrimile ei s-au uscat, insa durerea, nu. 

http://www.ziare.com/social/romani/reportaj-cutremurator-drama-teribila-a-euroorfanilor-din-romania-1275940

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu