2017-07-26

vasi radulescu

"Am consultat ieri o splendoare de doamnă. Avea 67 de ani și arăta de vreo 45. Cum partea pur medicală se limita la un colesterol mai măricel, am avut timp să discutăm despre literatură, călătorii, filme, prietenii, feluri de mâncare. O priveam și automat mă gândeam la mulți alți pacienți care mai niciodată nu au făcut nimic pentru ei, stând în situații apăsătoare, trăgând pentru alții, strângând pentru zile viitoare așa-zise negre, muncind pe brânci pierzându-și echilibrul psihic, iar apoi, în mod galopant, toate celelalte dându-se peste cap.
Pentru ce strângem bani și lucruri materiale? Pentru ce tot tragem ca să-i mulțumim pe cei din jurul nostru? Intrăm în zone cu nisipuri mișcătoare și nu ne dăm seama cum ne stricăm ca oameni, cum ne scufundăm și, într-un final, pare că am atins un calm, dar este doar nisipul care ne trece de nas și ne servește calmul final.
Trebuie să trăim în special pentru noi. Nu e egoism absurd și rece, e necesitate. Numai iubindu-ne, descoperindu-ne, cultivându-ne putem viețui frumos, apoi, ori de câte ori putem, vom face bine și celor de lângă noi. Viața e un cadou minunat și trebuie să ne bucurăm de el. E al nostru și, cu datele actuale, e irepetabil. La ce bun goane aiurea care ne distrug în loc să ne împlinească?
Doamna mea pacientă îmi povestea despre vizita pe Coasta Amalfi, ultimele cărți citite, renunțarea la cablu tv (îl ține pe domnul televizor numai pentru niște seriale pe Netflix), socializarea cu prietenii, poveștile spuse la un pahar de vin roșu, implicarea încă în niște proiecte interesante (unele pro bono, ajuta niște asociații și asta îi dădea o stare aparte), multiplele călătorii prin Grecia. Am terminat „consultația” și i-am zis că abia aștept să ne revedem.
Trăiți mai ales pentru voi, atingând niveluri care vă permit să faceți bine și-n jurul vostru. Bucurați-vă de lucrurile aparent mărunte care se întâmplă peste tot. Călătoriți. Țineți-vă ocupați cu proiecte frumoase. Nu vă sufocați în obiecte multe care nu vă ajută cu nimic. Nu vă pierdeți sănătatea în maratoane absurde pentru acumulări la fel de absurde.
Viața este, în primul rând, a voastră."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu