2024-02-16

orb de mina

" În România e un pic altă treabă și nu are de aface mult cu infrastructura - poți găsi explicații și scuze în frustrări și în faptul că în România concurezi mereu cu ceilalți pentru ceva , cine ajunge primul, sau ultimul la muncă, la mare, la restaurant la pula mea. Este mindsetul ăsta. 


Iar asta generează comportamente deviante, mână în mână cu sărăcia, lipsa de educație și faptul că nu există costuri administrative serioase. Nu tăiat de mâini ca la arabi , sau știu eu ce. Bani, că banii ne dor, supraveghere mai atentă, fie și automată ( dar în România au anulat prin lege , excepție de constituționalitate ceva , posibilitatea de a avea camere de viteză - in felul defect în care fuseseră implementate ) și decăderea din drepturi până la dovada îndreptării si reeducării. În loc de șpagă, de exemplu. 


Iar comportamentele deviante sunt de tipul - te trezești cu oameni care văd ( cred eu că văd, ar putea fi total retardați) că nu au unde să depășească , că o să intre frontal în tine și totuși se bagă a la chicken game, că o să frânezi tu , pariind in primul rând pe faptul că ești atent la ce fac ei. Oameni care se aruncă în depășiri fără niciun fel de vizibilitate pariind viața lor și pe a ta pe norocul de a nu se întâmplă nimic. Oameni care intra pe interzis și dacă te întâlnești cu ei manifestă tupeu să te dea pe tine la o parte dacă se poate.  Astea nu-s pentru că n-au autostrăzi și pentru că sunt camioanele lente, ci pentru că sunt săraci, needucați, probabil trăiesc rău / greu și pun un preț foarte mic pe viața lor, anume trăiesc ca și când nu ar avea nimic de pierdut. Cei mai mulți au, de fapt, dar e un mindset Românesc - ține de competitivitate și sălbăticie, să te prefaci că nu ai nimic de pierdut, până pierzi. Și după aia te vaiți și cauți vinovați - sistemul, drumurile, normal. 


Și eu circul tot în România, tot pe drumurile ălea, tot cu oamenii ăia , și pe mine mă deranjează , evident aglomerația și statul pe loc și cu toate astea, am  trecut prin și de nivelul ăla unde comportamentul meu trebuie scuzat de lipsa infrastructurii și în general ceilalți. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu