2021-09-17

social media

 Nevoia de gratificare imediată este și ea un efect negativ al rețelelor de socializare. Nu mai preferăm relaxare printr-o plimbare în parc deoarece asta presupune să ne schimbăm de haine, să ieșim din casă, să ne deplasăm îndelung. Același val de endorfine îl putem obține mai ieftin, fără efort, deschizând un clip YouTube amuzant ori uitându-ne la treizeci de poze cu femei semi-despuiate pe Instagram. E mai eficient, e facil, nu ne costă nici energie, nici timp, nici bani. Treptat ajungem să apelăm la același mecanism de recompensare, înlocuind plăcerile care cer efort cu cele din online care pot fi accesate mult mai rapid și dintr-o plajă mult mai diversă de subiecte.

Activitatea pe rețelele de socializare ne face mai triști, mai anxioși, mai depresivi și ne scade stima de sine. Totodată ne face să devenim mai alienați și mai decuplați de realitate. În plus, orice ni se transmite în scris pe rețelele de socializare trece printr-un filtru individual și unic fiecăruia dintre noi, filtru care lasă să treacă doar informația brută, fără elementele constitutive asociate ei: tonul vocii, intonața, elementele de mimică și gestică ce completează comunicarea și mesajul în sine. Ceea ce ajunge la noi e rece și impersonal. Iar asta crește nivelul de alienare din oameni.


https://zoso.ro/rubrica-psihologie-retelele-socializare/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu